Akvaristika forum
Pretraga • Pravilnik • Album • Profil • Proveri privatne poruke • Lista članova • Registruj se Uloguj se
 akvarijum.org • Baza biljaka • Slike • Tekstovi • Video • Kalkulator • Kontakt • Marketing
 Akvarijum 125 litara - početnik Pogledaj sledeću temu
Pogledaj prethodnu temu
Napiši novu temuOdgovori na poruku
Objavi na Facebook
Autor Poruka
mekses
Akvarista



Registrovan: 02 Feb 2022
Poruke: 37

PorukaPoslao: Sub Feb 05, 2022 1:21 pm Snimi Poruku Odgovoriti sa citatomNazad na vrh

Kao što sam već napisao ulazim u svet akvaristike sa Juwel Rio 125. Iako mahom ima dobre komentare, vidim da ima i suprotnih, pogotovo u vezi svetla i/ili filtera, ali s obzirom da sam totalni laik (i ne mislim imati zahtevne ni ribe ni biljke), a da je Juwel medju najkvalitetnijim markama, nadam se da je za početak sasvim dovoljno to što fabrički dodje na njemu? Ako grešim, nadam se da će me neko ispraviti i dati alternativu.

Eh sad, imao bih par konkretnih pitanja oko kojih nisam siguran šta uraditi pa bi dobro došao svaki savet.

1) Mislio sam, kao što je i preporuka vecine, da kao prvu podlogu stavim neki supstrat za biljke, a nakon toga dva sloja sljunka, prvo manja pa onda veća granulacija. Međutim kako ne mislim saditi zahtevnije biljke (možda nakon nekog vremena ako bi prvi period prošao kako treba) nisam siguran da li mi treba supstrat ili ne? Ja lično bih ga pre stavio ali kako vidim može jako loše uticati na pojavu algi u slučaju da ga ima previše. Postoji li realna opasnost od pojave algi ako ga ima previše i da li da odustanem od supstrata? Ili da preformulisem pitanje, da li je značajno veća verovatnoća za pojavu algi ako se ispod šljunka nalazi supstrat (a biljaka na početku neće biti previše) ili to ne igra bitnu ulogu?